A1 SPIRIT

28.10.2023

Pro Crusader ztělesňuje Spirit jak dlouhou historii společnosti, tak její

odvážnou novou éru. Tato středně velká loď se dvěma posádkami byla

poprvé zpřístupněna veřejnosti v roce 2953, desetiletí poté, co v roce

2906 vzlétl první Spirit. V těchto letech návštěvníci Orisonu často zahlédli

loď proplétající se malebnými plovoucími plošinami nebo sedící na

přistávací plocha. Každému, kdo se zeptal, bylo řečeno, že loď byla

Executive 1, ale v rámci společnosti byla označována jako Spirit. Přikývnutí

s osobou, kterou mnozí považují za srdce a duši Crusader

Industries, Kelly Caplanovou, nejvýznamnější a nejdéle sloužící generální

ředitelku společnosti.

Přesto Caplanovo spojení s Duchem přesáhlo rámec pouhého jejího

výkonného transportu. Zpočátku designérská stážistka, která se prosadila

a stala se hlavní tvůrčí silou stojící za mnoha inovacemi v hvězdné lodi

třídy Genesis, Caplanová byla překvapením, když byla v roce 2863

jmenována generální ředitelkou Crusader, ale v této roli se jí dařilo. Je

neuvěřitelné, že tuto pozici stále zastává od napsání tohoto článku v

roce 2953, i když často připouštěla ​​přátelům a kolegům, že její odchod

do důchodu je na obzoru. Podle biografie The True Crusader, ona

aby znovu rozdmýchala vášeň pro tuto pozici návratem ke kořenům. V práci při kontrole její hodnocení a byl přesvědčen, že Yeung

za prvé, Caplan si každý týden vyhradila čas na osobní kontrolu designu lodi, což by byla ideální osoba, která by se mohla potýkat s přeměnou jejího náčrtu ve skutečnou loď.

Yeung byl pro tento úkol zajímavou volbou. Inženýři Crusader ji tajně

nazývali "předzvěstí zkázy", protože byla často přitahována k projektům, které

nefungovaly dobře. Její specializací bylo identifikovat silné stránky

neúspěšných projektů a označit je pro použití v jiných vozidlech jako způsob, jak

zmírnit utopené náklady. Yeungův jedinečný pohled na řešení problémů

částečně pramenil z jejího začátku její kariéry ve společnosti Trent Systems,

než ji Crusader v roce 2885 koupil, především proto, aby začlenila své

odborné inženýry do projektu Quicksilver ve snaze urychlit vývoj Mercury Star

Runner. Zatímco většina bývalých designérů Trent Systems se snažila

vytvořit dílo, které by odpovídalo Crusaderovu stylu a standardům, Yeung

se rychle ukázal jako bystrý myslitel, který byl mimo jiné i schopný dodat, i

když na konci 90. let 29. století zvažoval odstoupení, ale místo toho se rozhodl ikonický vzhled a design společnosti. Caplan se s Yeungem seznámil

dokumenty a provádět úpravy a návrhy. To nakonec přerostlo v to, že

trávila jakoukoli volnou chvíli při cestování nebo mezi konferenčními

hovory skicováním návrhů lodí. Během let se Caplanová vracela k jedné

skice lodi s dlouhým hranatým trupem a křídly ve tvaru V. Na designu

bylo něco, co nedokázala setřást, ale také nedokázala zdokonalit,

a tak jednoho dne v roce 2899 zavolala návrhářku Gabiju Yeung

do své kanceláře a požádala ji, aby si to prošla.

hodný společnosti; loď, o které řekla Yeungovi, by měla být "emblémem

Crusader, ale s vlastním jedinečným duchem."

Caplan, označený jako páteř projektu, dal Yeungovi volnou vládu k přepracování

design, jak viděla v souladu s jednou konkrétní podmínkou. Loď musela

být postavena na skladovaném podvozku původně navrženém pro

jednu z vysloužilých lodí raketoplánů společnosti. Caplan věděla, že někteří

členové představenstva společnosti věřili, že loď neodpovídá současným

cílům společnosti, a tak chtěla udržet projekt v rámci určitého rozpočtu

poté, co se ziskové marže zpřísnily kvůli rostoucím nákladům na

bezpečnost a extrémně drahým opravám několika plovoucích lodí Orison. platformy.

Yeung navštívil sklad a pečlivě si prohlédl zakonzervované

možnosti. Všechny překvapila tím, že si vybrala jeden z nejstarších

podvozků, původně vyrobený společností Seraphim Systems pro raketoplán

Ascension, než August Dunlow koupil a přejmenoval společnost

na Crusader. Yeung preferoval použité materiály a věřil, že to vytvoří

pevnější spaceframe, který umožní zajímavější možnosti designu.

Yeung vzal rozměry vybraného vesmírného rámu a pak

začal pracovat na sérii náčrtů, které experimentovaly s tvarovým

jazykem lodi při zachování dlouhého, hranatého trupu. Caplan

zúžil náčrty na dvě možnosti, včetně jedné s asymetrickým

design křídla a požadoval kompletní modelování a jedinečný výběr

materiálů pro každého. Navzdory její žádosti Caplan považoval Project

Backbone za nízkou prioritu a dal Yeung jasně najevo, že její jiná

práce by měla mít přednost. Na konci roku 2904 Yeung konečně

předložil Caplanovi velmi podrobné modelování a materiály pro

obě verze lodi. Vzhledem k dřívějším návrhovým rozhodnutím, která

brala v úvahu náklady, mohla Yeung vybrat dražší, vysoce

kvalitní materiály a přitom zůstat v rozpočtu, takže mohla Caplanovi

dodat špičkové výkonné řemeslo. Caplan vybral design s

asymetrickými křídly a pověřil Yeunga, aby začal stavět prototyp.

Yeung osobně dohlížel na většinu stavby před delegováním dohledu

interiéru důvěryhodnému spolupracovníkovi. Když byl prototyp dokončen

v polovině roku 2905 k ní měl Yeung výhrady, protože věřil, že díky asymetrickým

křídlům vypadá loď nakřivo. Když loď neuspěla v počátečním testu

skokového tunelu, Yeung přesvědčil Caplana, aby sešrotoval asymetrická

křídla. Yeung provedl několik přeletů při přestavbě křídel, ale nepodařilo

se mu najít pohled, který by uspokojil Caplana i ji. Nakonec si ti dva

vyhradili jeden den, aby společně našli řešení. Jejich odpovědí byla mohutnější,

hranatější křídla, která přinášela trup lodi rovnováhu a větší váhu.

Aktualizovaný prototyp byl dokončen na začátku roku 2906. Díky přepracovaným

křídlům a několika dalším opravám prošel aktualizovaný prototyp svou

test skokového tunelu a všechny další bezpečnostní kontroly se skvělými výsledky.

Později toho roku Caplanová pilotovala loď, kterou drze nazývala Executive 1,

na její první plavbu kolem Orisonových plošin.

Caplanovi se loď líbila a navrhl její uvedení na komerční trh. Přesto pro

některé konzervativní členy představenstva byly náklady na materiál

a zřízení výrobní linky na výrobu kosmického rámu Ascension příliš

drahé a neodpovídaly typům lodí, které Crusader v té době vyráběl.

Namísto toho zůstala loď po celá desetiletí exkluzivním a milovaným

Caplanovým transportem a dostávala pouze běžnou údržbu a pravidelné

aktualizace interiéru. Zdálo se, že to tak zůstane až do konce

30. let 20. století, kdy klesající příjmy přiměly představenstvo společnosti

Caplan a Crusader k rozšíření nabídky lodí. Na seznam potenciálních

raketoplánů přistála strohější verze Executive 1 a byl přidělen

konstrukční tým, který měl zvětšit prostor pro cestující a snížit celkové výrobní

náklady. Tyto průzkumy se ukázaly jako neúspěšné, ale tým přesvědčil

Caplana, že by byla možná nákladní a stíhací varianta. Počáteční

plány zahrnovaly znovuvytvoření podvozku raketoplánu Ascension

s aktualizacemi, aby byl modulární a schopný zvládnout obě varianty.

Tým se snažil, aby to fungovalo, protože masivní zbraň byla v plánu

stíhací varianta zkomplikovala snahu. Navzdory problémům se

Caplanovi varianta stíhačky líbila a přeměnil ji na vlastní loď,

která se vyvinula v Ares a porazila Spirit na trh.

Plány na hromadnou výrobu lodi se zdály mrtvé ve vodě, dokud

Alonso Cline, který pracoval na designu nákladu, nenavrhl variantu

bombardéru. Caplanovi se nápad líbil a požádal tým, aby navrhl

verzi bombardéru a nákladní varianty bez ohledu na modularitu.

Osvobozen od tohoto omezení, tým dodal úspěšné návrhy a získal

souhlas s jejich převedením do fáze prototypu. Caplan je také požádal,

aby vytvořili aktualizovanou verzi Executive 1 s několika

jemnými změnami v uspořádání interiéru. Milovala novou Executive

1 natolik, že z ní udělala oficiální třetí variantu lodi. Rozhodnutí dále

zpozdilo oficiální vydání lodi, ale přidalo vzrušující nový vstup

do sestavy Crusader, který se vrátil k počátkům společnosti jako

Seraphim Systems. Každá varianta obdržela zavedené písmenové

označení Crusader (A1 - Bomber, C1 - Cargo a E-1 osobní přeprava),

ale vzepřela se trendu přidělovat každé variantě podvozku jiné jméno.

Místo toho bylo učiněno rozhodnutí nazvat loď tak, jak byla ve

společnosti známá po celá desetiletí, Spirit.


Zdroj: Star citizen Jump Point, ISSUE:11/05 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky