A1 SPIRIT

Pro Crusader ztělesňuje Spirit jak dlouhou historii společnosti, tak její
odvážnou novou éru. Tato středně velká loď se dvěma posádkami byla
poprvé zpřístupněna veřejnosti v roce 2953, desetiletí poté, co v roce
2906 vzlétl první Spirit. V těchto letech návštěvníci Orisonu často zahlédli
loď proplétající se malebnými plovoucími plošinami nebo sedící na
přistávací plocha. Každému, kdo se zeptal, bylo řečeno, že loď byla
Executive 1, ale v rámci společnosti byla označována jako Spirit. Přikývnutí
s osobou, kterou mnozí považují za srdce a duši Crusader
Industries, Kelly Caplanovou, nejvýznamnější a nejdéle sloužící generální
ředitelku společnosti.
Přesto Caplanovo spojení s Duchem přesáhlo rámec pouhého jejího
výkonného transportu. Zpočátku designérská stážistka, která se prosadila
a stala se hlavní tvůrčí silou stojící za mnoha inovacemi v hvězdné lodi
třídy Genesis, Caplanová byla překvapením, když byla v roce 2863
jmenována generální ředitelkou Crusader, ale v této roli se jí dařilo. Je
neuvěřitelné, že tuto pozici stále zastává od napsání tohoto článku v
roce 2953, i když často připouštěla přátelům a kolegům, že její odchod
do důchodu je na obzoru. Podle biografie The True Crusader, ona
aby znovu rozdmýchala vášeň pro tuto pozici návratem ke kořenům. V práci při kontrole její hodnocení a byl přesvědčen, že Yeung
za prvé, Caplan si každý týden vyhradila čas na osobní kontrolu designu lodi, což by byla ideální osoba, která by se mohla potýkat s přeměnou jejího náčrtu ve skutečnou loď.
Yeung byl pro tento úkol zajímavou volbou. Inženýři Crusader ji tajně
nazývali "předzvěstí zkázy", protože byla často přitahována k projektům, které
nefungovaly dobře. Její specializací bylo identifikovat silné stránky
neúspěšných projektů a označit je pro použití v jiných vozidlech jako způsob, jak
zmírnit utopené náklady. Yeungův jedinečný pohled na řešení problémů
částečně pramenil z jejího začátku její kariéry ve společnosti Trent Systems,
než ji Crusader v roce 2885 koupil, především proto, aby začlenila své
odborné inženýry do projektu Quicksilver ve snaze urychlit vývoj Mercury Star
Runner. Zatímco většina bývalých designérů Trent Systems se snažila
vytvořit dílo, které by odpovídalo Crusaderovu stylu a standardům, Yeung
se rychle ukázal jako bystrý myslitel, který byl mimo jiné i schopný dodat, i
když na konci 90. let 29. století zvažoval odstoupení, ale místo toho se rozhodl ikonický vzhled a design společnosti. Caplan se s Yeungem seznámil
dokumenty a provádět úpravy a návrhy. To nakonec přerostlo v to, že
trávila jakoukoli volnou chvíli při cestování nebo mezi konferenčními
hovory skicováním návrhů lodí. Během let se Caplanová vracela k jedné
skice lodi s dlouhým hranatým trupem a křídly ve tvaru V. Na designu
bylo něco, co nedokázala setřást, ale také nedokázala zdokonalit,
a tak jednoho dne v roce 2899 zavolala návrhářku Gabiju Yeung
do své kanceláře a požádala ji, aby si to prošla.
hodný společnosti; loď, o které řekla Yeungovi, by měla být "emblémem
Crusader, ale s vlastním jedinečným duchem."
Caplan, označený jako páteř projektu, dal Yeungovi volnou vládu k přepracování
design, jak viděla v souladu s jednou konkrétní podmínkou. Loď musela
být postavena na skladovaném podvozku původně navrženém pro
jednu z vysloužilých lodí raketoplánů společnosti. Caplan věděla, že někteří
členové představenstva společnosti věřili, že loď neodpovídá současným
cílům společnosti, a tak chtěla udržet projekt v rámci určitého rozpočtu
poté, co se ziskové marže zpřísnily kvůli rostoucím nákladům na
bezpečnost a extrémně drahým opravám několika plovoucích lodí Orison. platformy.
Yeung navštívil sklad a pečlivě si prohlédl zakonzervované
možnosti. Všechny překvapila tím, že si vybrala jeden z nejstarších
podvozků, původně vyrobený společností Seraphim Systems pro raketoplán
Ascension, než August Dunlow koupil a přejmenoval společnost
na Crusader. Yeung preferoval použité materiály a věřil, že to vytvoří
pevnější spaceframe, který umožní zajímavější možnosti designu.
Yeung vzal rozměry vybraného vesmírného rámu a pak
začal pracovat na sérii náčrtů, které experimentovaly s tvarovým
jazykem lodi při zachování dlouhého, hranatého trupu. Caplan
zúžil náčrty na dvě možnosti, včetně jedné s asymetrickým
design křídla a požadoval kompletní modelování a jedinečný výběr
materiálů pro každého. Navzdory její žádosti Caplan považoval Project
Backbone za nízkou prioritu a dal Yeung jasně najevo, že její jiná
práce by měla mít přednost. Na konci roku 2904 Yeung konečně
předložil Caplanovi velmi podrobné modelování a materiály pro
obě verze lodi. Vzhledem k dřívějším návrhovým rozhodnutím, která
brala v úvahu náklady, mohla Yeung vybrat dražší, vysoce
kvalitní materiály a přitom zůstat v rozpočtu, takže mohla Caplanovi
dodat špičkové výkonné řemeslo. Caplan vybral design s
asymetrickými křídly a pověřil Yeunga, aby začal stavět prototyp.
Yeung osobně dohlížel na většinu stavby před delegováním dohledu
interiéru důvěryhodnému spolupracovníkovi. Když byl prototyp dokončen
v polovině roku 2905 k ní měl Yeung výhrady, protože věřil, že díky asymetrickým
křídlům vypadá loď nakřivo. Když loď neuspěla v počátečním testu
skokového tunelu, Yeung přesvědčil Caplana, aby sešrotoval asymetrická
křídla. Yeung provedl několik přeletů při přestavbě křídel, ale nepodařilo
se mu najít pohled, který by uspokojil Caplana i ji. Nakonec si ti dva
vyhradili jeden den, aby společně našli řešení. Jejich odpovědí byla mohutnější,
hranatější křídla, která přinášela trup lodi rovnováhu a větší váhu.
Aktualizovaný prototyp byl dokončen na začátku roku 2906. Díky přepracovaným
křídlům a několika dalším opravám prošel aktualizovaný prototyp svou
test skokového tunelu a všechny další bezpečnostní kontroly se skvělými výsledky.
Později toho roku Caplanová pilotovala loď, kterou drze nazývala Executive 1,
na její první plavbu kolem Orisonových plošin.
Caplanovi se loď líbila a navrhl její uvedení na komerční trh. Přesto pro
některé konzervativní členy představenstva byly náklady na materiál
a zřízení výrobní linky na výrobu kosmického rámu Ascension příliš
drahé a neodpovídaly typům lodí, které Crusader v té době vyráběl.
Namísto toho zůstala loď po celá desetiletí exkluzivním a milovaným
Caplanovým transportem a dostávala pouze běžnou údržbu a pravidelné
aktualizace interiéru. Zdálo se, že to tak zůstane až do konce
30. let 20. století, kdy klesající příjmy přiměly představenstvo společnosti
Caplan a Crusader k rozšíření nabídky lodí. Na seznam potenciálních
raketoplánů přistála strohější verze Executive 1 a byl přidělen
konstrukční tým, který měl zvětšit prostor pro cestující a snížit celkové výrobní
náklady. Tyto průzkumy se ukázaly jako neúspěšné, ale tým přesvědčil
Caplana, že by byla možná nákladní a stíhací varianta. Počáteční
plány zahrnovaly znovuvytvoření podvozku raketoplánu Ascension
s aktualizacemi, aby byl modulární a schopný zvládnout obě varianty.
Tým se snažil, aby to fungovalo, protože masivní zbraň byla v plánu
stíhací varianta zkomplikovala snahu. Navzdory problémům se
Caplanovi varianta stíhačky líbila a přeměnil ji na vlastní loď,
která se vyvinula v Ares a porazila Spirit na trh.
Plány na hromadnou výrobu lodi se zdály mrtvé ve vodě, dokud
Alonso Cline, který pracoval na designu nákladu, nenavrhl variantu
bombardéru. Caplanovi se nápad líbil a požádal tým, aby navrhl
verzi bombardéru a nákladní varianty bez ohledu na modularitu.
Osvobozen od tohoto omezení, tým dodal úspěšné návrhy a získal
souhlas s jejich převedením do fáze prototypu. Caplan je také požádal,
aby vytvořili aktualizovanou verzi Executive 1 s několika
jemnými změnami v uspořádání interiéru. Milovala novou Executive
1 natolik, že z ní udělala oficiální třetí variantu lodi. Rozhodnutí dále
zpozdilo oficiální vydání lodi, ale přidalo vzrušující nový vstup
do sestavy Crusader, který se vrátil k počátkům společnosti jako
Seraphim Systems. Každá varianta obdržela zavedené písmenové
označení Crusader (A1 - Bomber, C1 - Cargo a E-1 osobní přeprava),
ale vzepřela se trendu přidělovat každé variantě podvozku jiné jméno.
Místo toho bylo učiněno rozhodnutí nazvat loď tak, jak byla ve
společnosti známá po celá desetiletí, Spirit.
Zdroj: Star citizen Jump Point, ISSUE:11/05