Tumbril Cyclone
HISTORIE VÝVOJE
SPOLEČNOST T umbril Land Systems byla založena v roce 2536 na Saisei se specifickým cílem vyrábět průzkumná pozemní vozidla, která by pomáhala s narůstající hvězdnou expanzí lidstva. Zakladatelé společnosti, Kavya Crosby a Aaron Douze, byli celoživotní usedlíci financovaní Univerzitou v Saisei, kteří věřili, že nedávné pokusy použít technologii vznášení ( HOV ) na průzkumná pozemní vozidla byly špatným taktem. Jejich projekt si vzal slogan "Tough, Fast, Durable" jako soubor hesel pro vytvoření jejich prvního designu kol, "DX20".
Počáteční verze DX20 byla vyvinuta Crosby a Douze. Specifikace pro vozidlo byly naplánovány v rekordním čase a rychle následoval prototyp na míru. DX20 byl navržen speciálně tak, aby procházel extrémními prostředími Yar's Red Desert a měl být schopen procházet prostředími od světů pod nulou až po nízké bažiny na vodních planetách. Dvojice strávila roky testováním prototypu za prototypem "v divočině", aby postavili skutečné "drsné" řemeslo.
DX20 se stal dostupným na volném trhu v roce 2537 po dodávkách počátečním investorům koncem předchozího roku. Počáteční prodeje nebyly pozoruhodné, ale DX20 se ukázal být oblíbeným mezi odchozími koloniálními koncerny, přičemž koncoví uživatelé chválili schopnost vozidla procházet extrémními prostředími a jeho relativně jednoduché požadavky na údržbu. Zdálo se, že konstrukční tým splnil přesně to, co slíbil: odolný, rychlý a odolný terénní vůz. Zatímco prodeje zůstaly nízké, Tumbril sám vypadal, že si získává reputaci jako kvalitní dodavatel zboží schopného na hranicích. Zdálo se, že DX20 se nakrátko stane dalším symbolickým prostředkem mírové expanze lidstva ke hvězdám.
DX20 by se však nezapsal do historie jako uznávaný průzkumník. Současné události rychle dostihly Tumbril, konkrétně začátek První Tevarinské války. S příchodem války se tvar a smysl UPE PŘES noc změnily, investice do kolonizačních snah okamžitě přestaly a designéři a výrobci po celé známé galaxii byli rekrutováni, aby přizpůsobili své stroje a továrny válečnému úsilí. V zoufalé snaze vystrojit své expediční síly pro první velkou mezidruhovou válku se armáda UPE obrátila na Tumbril, aby přeměnila DX20 na tvrdou, rychlou a odolnou válečnou zbraň. Konstrukční tým DX20 se tohoto úkolu pustil okamžitě a rychle vyrobil první vojenskou verzi vozidla, formálně pojmenovanou Cyclone organizací UPEA ..
První okamžik slávy vozidla nastal počátkem roku 2543 během bojů, které byly později pojmenovány První bitva o Argonský řetěz. Narychlo vybavený UPEArmádní jednotka provozující ozbrojené Cyclones se ocitla ve vyvýšeném místě, aby předstihla výrazně silnější tankovou divizi Tevarin. Plukovník AJ Krate, který bude za své činy oceněn Medailí cti, vymyslel strategii, která jeho omezeným silám umožnila zničit nebo zajmout celou nepřátelskou sestavu. Krate nařídil třetinu svých cyklónů na levé a pravé křídlo podél Argonské střelnice, aby zajistil, že jejich pozice bude pro nepřítele snadno viditelná. Mezitím rozmístil další kontingent Cyklonů vyzbrojených raketami podél samotného hřebene, což jim umožnilo působit jako provizorní dělostřelectvo střílející na rozdělené síly Tevarinu v údolí pod ním. Jeho třetí skupina Cyclones zůstala maskována přímo ve středu bojiště, odpružit je a raketovou podporu až poté, co se zdálo, že Tevarin uvěřili, že mají zajištěno vítězství. Jedním signálem Krate skočil do pasti a pustil se do tevarinských tanků v přímém boji zblízka. Tam se ukázalo, že manipulace s Cyklonem je životně důležitá. Zatímco tanky Tevarin měly problémy se zaměřováním na tak blízkou vzdálenost, Cyclones dokázaly manévrovat skrz a kolem nich během tří hodin intenzivního boje téměř tváří v tvář. Bitva byla pečlivě zaznamenána skupinou zasazených reportérů a výsledkem bylo velké propagandistické vítězství. Kromě toho bylo několik tanků Tevarin zajato celých, což umožnilo základní výzkum nepřátelských zbraní, které pomohly zvrátit vývoj během prvních dnů války. Tam se ukázalo, že manipulace s Cyklonem je životně důležitá. Zatímco tanky Tevarin měly problémy se zacílením na tak blízkou vzdálenost, Cyclones dokázaly manévrovat skrz a kolem nich během tří hodin intenzivního boje téměř tváří v tvář. Bitva byla pečlivě zaznamenána skupinou zasazených reportérů a výsledkem bylo velké propagandistické vítězství. Kromě toho bylo několik tanků Tevarin zajato celých, což umožnilo základní výzkum nepřátelských zbraní, které pomohly zvrátit vývoj během prvních dnů války. Tam se ukázalo, že manipulace s Cyklonem je životně důležitá. Zatímco tanky Tevarin měly problémy se zaměřováním na tak blízkou vzdálenost, Cyclones dokázaly manévrovat skrz a kolem nich během tří hodin intenzivního boje téměř tváří v tvář. Bitva byla pečlivě zaznamenána skupinou zasazených reportérů a výsledkem bylo velké propagandistické vítězství. Kromě toho bylo několik tanků Tevarin zajato celých, což umožnilo základní výzkum nepřátelských zbraní, které pomohly zvrátit vývoj během prvních dnů války. Bitva byla pečlivě zaznamenána skupinou zasazených reportérů a výsledkem bylo velké propagandistické vítězství. Kromě toho bylo několik tanků Tevarin zajato celých, což umožnilo základní výzkum nepřátelských zbraní, které pomohly zvrátit vývoj během prvních dnů války. Bitva byla pečlivě zaznamenána skupinou zasazených reportérů a výsledkem bylo velké propagandistické vítězství. Kromě toho bylo několik tanků Tevarin zajato celých, což umožnilo základní výzkum nepřátelských zbraní, které pomohly zvrátit vývoj během prvních dnů války.
Po zbytek války byly cyklony všude. Sloužily v každém zasaženém systému a silně za linkami. Vláda UPE od nich koupila další příděly po desítkách tisíc, přičemž výroba do konce války zahrnovala 27 továren dohromady schopných dokončit Cyklon každých 35 sekund.
V letech po válce rozdělili Tumbril svou firemní energii mezi pokusy o znovuzískání trhu průzkumníků a pokračování v uspokojování lukrativních vládních zakázek. První jmenovaný se ukázal jako oběť toho druhého, protože nespočet Cyklonů vyrobených pro válečné úsilí bylo nyní k dispozici na volném trhu jako nadbytečné vybavení, což snížilo celkovou potřebu nově postavených modelů průzkumníků. Jak šel čas, Tumbril se stal plně závislým na vládních zakázkách a vynaložil velké úsilí ve snaze zachytit úspěch Cyclone pomocí složitějších zbraní. Zatímco společnost pokračovala ve vytváření člunů se zbraněmi HOV , tanků, dělostřeleckých platforem a dalších známých zbraní pro Messerovu vládu, žádná se neukázala tak úspěšná nebo symbolická jako Cyclone.
Ve veřejné sféře pověst Cyklonu vzkvétala. Pohotová dostupnost nesčetných přebytečných vozidel, z nichž mnohá nebyla nikdy použita v boji, znamenala, že i ti nejnákladnější usedlíci často měli Cyklon zaparkovaný před jejich panelákem. Sekundární trh s díly a modernizačními komponentami vzkvétal, zatímco samotná Tumbril Land Systems trpěla spolu s dalšími vojenskými dodavateli té doby. Jejich jedinou záchranou bylo, že svižný Cyklon sám o sobě nikdy nebyl pevně spojen s Messerovým režimem. V době, kdy padl, byl Cyclone považován spíše za hrdinského veterána vznešenější války než za nástroj útlaku. Slavný holograf ukazující skupinu cyklónů blokujících před palácem Lintona Messera XI. také posílil myšlenku, že design patřil lidem.
V roce 2862 společnost Tumbril Land Systems ukončila činnost po poklesu zájmu o vojenská vozidla. Majetek společnosti byl rozprodán a továrny byly přeměněny na výrobu kosmických lodí pro společnosti jako Argo a MISC . Duševní vlastnictví, včetně celkového designu a značky Cyclone, bylo prodáno konsorciu malých kupců v rámci procesu bankrotu. Příběh Cyklonu měl skončit tady... ale neskončil. V roce 2946 společný podnik GENERÁLNÍHO ŘEDITELE DEVCOTerrence Naban a řada menších investorů překvapili Impérium oznámením, že přivádějí Cyklon zpět, opět pod značkou Tumbril. Malý designérský tým strávil čtyři roky modernizací původního DX20 pomocí komponentů z 30. století a opět si kladl za cíl vybavit průzkumníky spolehlivým a ikonickým vozidlem. Byl zde také známý cíl zajistit lukrativní vládní zakázky na výrobu zbraní pro stále větší vanduulský konflikt. Moderní továrny Cyclone byly otevřeny v Centauri, Terra a Ellis a další místa již byla uzamčena pro očekávanou expanzi.
Tumbril v současné době vyrábí pět odlišných civilních variant Cyclone kromě pouze vojenského modelu postaveného pro ozbrojené síly United Empire of Earth. Civilní modely jsou založeny převážně na modernizacích aftermarket používaných hraničáři v 28. století. Oni jsou:
- Cyclone: základní model. Téměř totožné s vojenským modelem, kromě odstranění některých pancéřových plátů a klasifikovaných ovládacích ploch.
- Cyclone-AA: protiletadlový model. AA je vyzbrojeno raketami země-vzduch a sadou protiopatření. Je to kývnutí na provizorní dělostřeleckou verzi používanou u Argon Chain, i když je nominálně vybavena spíše pro lehkou protivzdušnou obranu než pro pozemní údery.
- Cyclone-RC: závodní model. RC je svlékl a dostal upravený sací systém pro zlepšení rychlosti a ovládání. Je to pokus o modernizaci sportu závodních buggy, oblíbeného mezi kolonisty na vzdálených světech bez přístupu k organizovanější zábavě.
- Cyclone-RN: model lehkého průzkumu. Je určen pro prospektory a další průzkumníky, kteří potřebují přístup k rychlým a podrobným osobním skenům. Je vyzbrojen dalšími senzory a je nakonfigurován pro rozmístění majáku.
- Cyclone-TR: "těžká" skupina. Cyclone-TR obsahuje vylepšené pancéřování a civilizovanou lidmi řízenou věž, na kterou lze namontovat malou pistoli. TR se primárně prodává do pohraničních světů, které čelí hrozbě vanduulských nájezdů.
Dnes je Cyclone nejprodávanějším kolovým vozidlem v galaxii a překonává i všudypřítomnou Greycat. Nový Tumbril Land Systems jasně stoupá, přestože jde ve stopách svého předchůdce a usiluje o dodatečné vojenské kontrakty s oživeným tankem Nova. Společnost uvedla, že v případě potřeby hodlají vyrábět další civilní varianty Cyclone, s odznakem aktualizované verze stávající řady na roční bázi.